فولاد آلیاژی در کشتی سازی

برای ساخت بیشترین قطعه فلزی (بدنه شناور یا کشتی) ، از صفحات نورد گرم از درجه های فولاد آلیاژی یا کم آلیاژ استفاده می شود. چنین صفحات نورد گرم مشترکات زیادی با فولادهای سنتی دارند که در ساخت و ساز استفاده می شوند. با این حال ، آنها ویژگی های خاص خود را در رابطه با شرایط عملیاتی دارند.فولاد آلیاژی در کشتی سازی

قیمت قوطی پروفیل در تهران

فولاد نورد ، حتی انواع معمولی برای کشتی سازی ، اغلب به دلیل ویژگی های خاص ، نیازهای اضافی دارند. در این حالت ، از مواد افزودنی آلیاژی هنگام ذوب فولادی استفاده می شود که خاصیت آن را تغییر داده و بهبود می بخشد. به عنوان مثال ، مس به عنوان یک افزودنی به طور خاص در کشتی سازی استفاده می شود. به عنوان مثال ، ممکن است صحنه هایی از یک فیلم در مورد دزدان دریایی یا مسافران شجاع را به یاد بیاورید که در آن یک لاشه کشتی زیر خط آب رسوب کرده و سنگین تر شده است. یا در طی سفرهای طولانی دریایی زنگ زده و خدمه کشتی را تهدید کرده است. امروزه به لطف مواد افزودنی مس ، فولاد نورد آماده برای استفاده در هنگام کار مقاومت بالاتری در برابر خوردگی دارد. قسمت زیر دریایی بدنه شناور که با استفاده از چنین فولاد آلیاژی ساخته شده است ، به صورت رسوب تبدیل نمی شود. بنابراین ، خطرات شکستن بدنه و هزینه های نگهداری کاهش می یابد.فولاد آلیاژی در کشتی سازی

انواع فولاد در ابعاد استاندارد

فلز داغ برای قطعات

تولیدکنندگان فلزات آهنی علاوه بر فولاد ، یک نوع محصول دیگر که در ساخت کشتی استفاده می شود ، تولید می کنند: فلز داغ. به عنوان مثال ، ریختن آهن خاکستری ارزانتر از فولاد است. فلز داغ انعطاف پذیر انعطاف پذیرتر و در برابر ضربه مقاوم است. برای ساخت مکانیزم های فرمان ، محفظه گیربکس و سایر قطعات استفاده می شود.

الزامات فولادهای کشتی سازی

  1. بدنه شناور همیشه در تماس با آب است (هم رودخانه تازه و هم آب شور دریا) و در هنگام لنگر انداختن در یک بندر در معرض اثرات دیگری قرار می گیرد ، مثلاً روی اسکله. بنابراین ، مواد بدنه باید از سطح تعیین شده مقاومت ، انعطاف پذیری و خاصیت انعطاف پذیری تحت شرایط حرارتی مختلف اطمینان حاصل کنند. فولاد نوردی که برای ساخت بدنه شناور و کشتی استفاده می شود باید به اندازه کافی در برابر خوردگی مقاوم باشد ، اما در عین حال به راحتی تغییر شکل می یابد (خم و برش) و در حوضچه ها جوش داده می شود.فولاد آلیاژی در کشتی سازی

سازه های فلزی در برابر حرکات لرزه ای

  1. برای اطمینان از روندهای روان ، سازندگان کشتی به مواد مربوطه نیاز دارند. به همین دلیل Ilyich Steel ، Azovstal و سایر کارخانه هایی که صفحات سنگین را برای صنعت کشتی سازی تولید می کنند ، درجه های خاص فولاد را با ویژگی هایی که مطابق با مشخصات مقررات جوامع طبقه بندی ملی و بین المللی است ، بو می کنند. امکان ساخت ورق های کشتی سازی توسط بازرسان شرکت های بین المللی گواهی تأیید می شود. جالب اینجاست که سازندگان کشتی از کشورهای مختلف جهان نیازهای خاص خود را برای محصولات نورد تعیین می کنند. به طور معمول شرکت های متالورژی فعال در این بخش ، چند ده گواهینامه انطباق دارند: برای مشتریانی از اروپا ، خاورمیانه و آسیا.فولاد آلیاژی در کشتی سازی

COVID-19 چگونه بر صنعت فولاد تأثیر می گذارد

در زیر برخی از شناخته شده ترین انجمن های طبقه بندی وجود دارد:

  1. ثبت نام حمل و نقل لوید (LR ، انگلستان)
  2. Det Norske Veritas Germanischer Lloyd (DNV GL ، آلمان)
  3. Bureau Veritas (BV ، فرانسه)
  4. اداره حمل و نقل آمریکا (ABS ، ایالات متحده)

درجه های فولادی برای کشتی سازی

با در نظر گرفتن تکنیک تولید و شرایط عملیاتی ، فولاد نورد برای ساخت کشتی باید دارای ویژگی های خاصی برای ذوب فلز گرم ، فولاد و محصولات نورد باشد. چنین فلزی باید در برابر خوردگی و ضربه مقاوم باشد و همچنین عملکرد ، مقاومت ، قابلیت جوشکاری و مقاومت بالایی داشته باشد.فولاد نورد برای ساخت کشتی باید مطابق با الزامات انجمن بین المللی انجمن های طبقه بندی (IACS) باشد. درجه های یکپارچه А ، В ، D ، Е و F بر روی برچسب های فولادی استفاده می شود که برای تولید بدنه کشتی استفاده می شود. آنها بر اساس پارامترهایی مانند مقاومت تسلیم و مقاومت در برابر ضربه در یک درجه حرارت خاص ساخته شده اند. علاوه بر این ، فولادها بسته به ویژگی های مقاومت به دو دسته اصلی تقسیم می شوند قدرت طبیعی ، حد مجاز حداقل 235 مگاپاسکال (24 کیلوگرم در میلی متر مربع افزایش مقاومت برای سه دسته ، با قدرت عملکرد تضمین شده 315 مگاپاسکال (32 کیلوگرم در میلی متر مربع) ، 355 مگاپاسکال (36 کیلوگرم در میلی متر مربع) و 390 مگاپاسکال (40 کیلوگرم در میلی متر مربع).فولاد آلیاژی در کشتی سازی

پیری فلز چیست؟

  1. مقاومت در برابر ترد شدن برای فولادها با مقاومت عادی با استفاده از مقدار انرژی ضربه با استفاده از نمونه هایی با یک بریدگی تیز در یک درجه حرارت خاص مشخص می شود. ورق های کشتی سازی درجه های В ، D ، Е و F باید انرژی ضربه مورد نیاز را به ترتیب در دمای آزمون 0 درجه سانتیگراد ، -20 درجه سانتیگراد ، -40 درجه سانتیگراد و -60 درجه سانتیگراد اطمینان دهند. فولاد نورد درجه A اصلاً از نظر خمش ضربه آزمایش نشده است.
  2. گروه متینوست فروشنده قابل توجهی مواد در بازارهای کشتی سازی اوکراین و جهانی است. آپارتمان ها در Metinvest با استفاده از دستگاه نورد 3000 در Ilyich Steel در Mariupol تولید می شوند. تفاوت اصلی آنها در حداکثر عرض ورق است. از محصولات نیمه تمام اوکراین برای تولید صفحات کشتی سازی در تأسیسات اروپایی گروه ، یعنی شرکتهای ایتالیایی Ferriera Valsider و Metinvest Trametal و همچنین شرکت انگلیسی Spartan UK استفاده می شود. کیفیت این محصولات با استانداردهای اروپا مطابقت دارد که صادرات متای اوکراین را امکان پذیر می کند.فولاد آلیاژی در کشتی سازی